Ta hand om er kropp

Orkar inte! vill inte!
vill bara säga att ni ska ta hand om era knän och leder så mycket som det går. Om ni spelar fotboll, köp bra fotbollsskor som inte riskeras att fastna i marken. dvs skor med runda dobbar på. det fick jag lära mig när jag praktiserade på stadium. fick lektion av en arbetare som heter Björn, han lärde mig äldigt mycket om skor och vilket som är bäst för knän.

Ni som inte har varit med om en knäskada förut har ingen aning om hur jobbigt det är. speciellt om man håller på med en sport man verkligen älskar. Mentalt klarar man av att utföra sporten med kroppen säger nej för att knät inte håller. Man blir så frustrerad över det.

visst, jag är påväg tillbaka nu efer en korsband och menisk operation, men efter att ha varit skadad i över 1 år så har jag inget tålamod kvar.

Jag går på rehab 3 gånger i veckan och jag känner att jag blir stabilare och säkrare när jag går och har fått mer balans, men ändå känner man att det inte räcker på något sätt. 

man vill vara fullt tillbaka redan NU. inte om 9 månader som läkarna på sjukhuset i Lidköping sa.

jag har läst runt lite på internet om andra som har haft korsbandsskador och allting. dom var tillbaka redan efter 6 månader. så varför ska jag behöva vänta 9?

när man är skadad och är fysiskt hindrad till att sporta så blir man nästan galen av att inte göra det när man är mentalt redo till det.

Det komiska var att på skoldagen samma dag som matchen då skadan inträffade hade jag sagt till min kompis att det värsta som kunde hända var att jag skadade knät och inte kunde spela fotboll igen. och se vad som händer några timmar senare?

hoppas ingen får gå igenom korsbandsskador. äen om jag vet att det kommer hända.

Det är så himla jobbigt och man står ensam i en strid där ingen kan hjälpa en. det är så jag känner just nu iallafall.
Ta hand om er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0